fredag 21. oktober 2011

Rødnebbterne

Fotografert med fjernutløser.

Under en fisketur i juli gikk jeg meg på en liten koloni rødnebbterner ved en parkeringsplass litt sør for Brusand i Rogaland. Synes det var et dristig valg av hekkeplass ettersom stadig trafikk av bobiler og annet motorisert kjøretøy stadig frekventerte området. Riktignok var reirene plassert helt i utkanten av plassen og sikkert derfor noenlunde trygt. Jeg rigget opp kamera på stativ og med påmontert fjernkontroll.  Terna returnerte til reiret så fort jeg hadde trukket meg litt tilbake. Noen kjappe bilder av terna i det den lander ved reiret ble det mest (og eneste) fruktbare fra denne fisketuren.

4 kommentarer:

  1. Hekkende rødnebbterne på Brusand. Det visste jeg ikke. Bilde nr 1 ble flott.

    SvarSlett
  2. Flott bilde av ternene, disse har jeg ikke truffet enda. Bra fanget.

    SvarSlett
  3. Dette ble fine bilder av ternene. Er ikke så lett da de er ganske kjappe synes jeg. Godt jobbet!

    SvarSlett
  4. Takk for tilbakemeldinger. Til Trond. Dette er et sted mellom Brusand og Egersund.

    SvarSlett