fredag 9. november 2012

Velkommen, det er dekket på



I dag bar jeg første bordsetting inn til ørneskjulet. Kjenner at det gir en god følelse å være i gang.

Ser frem til spenningen det er å sitte i skjulet å lytte. De første fjerne kråkeropene i grålysninga. Høre vingeslagene til ravnen som flyr over åtet for å inspisere terrenget, før det blir stille igjen, lenge.

Dagene går med til venting, kaffedrikking, tankeflukt. Så endelig er den der, kongeørna.

Jøss, dette blir jo en fantastisk vinter!

24 kommentarer:

  1. Så spännande att sitta i gömslet o vänta på örn! Fin bild på korpen också :)

    SvarSlett
  2. A marvelous shot of a raven in wintertime. Gorgeous !

    SvarSlett
  3. Jo jag kan känna spänningen ända hit. Längtar till såna tillfällen. Hoppas få någon möjlighet i vinter.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Dette blir spennende!
    Veldig fint å kunne følge med på hvordan andre jobber med åte og camuflasje.
    Det ser ut til å være en flott plass du har valgt!
    Lykke til!
    Håper virkelig du får storfint besøk!

    mvh.
    Anders Tveit.

    SvarSlett
  5. Bra bilde. Blir spennende og følge deg på bloggen fremover.Ønsker deg ei god helg.

    SvarSlett
  6. Hei!
    Du har mange timer med spenning, refleksjoner og ikke minst naturopplevelser i vente. For meg er det utvilsomt et av høstens høydepunkter å komme i gang på åteplassen. Lykke til!

    SvarSlett
  7. Takk for kommentarer alle sammen. Blir nok spennende etter hvert håper jeg.

    SvarSlett
  8. Blir kjempespennende å følge med på hva som skjer her etter hvert. Flott bilde av ravnen! :)

    SvarSlett
  9. Kjempeflott bilde av ravn i vinterlige omgivelser! Ser frem til å følge ørneprosjektet ditt videre:)

    Knut Børge

    SvarSlett
  10. Her har du fått et bra bilde av ravnen i fine omgivelser, du går spennende tider i møte. Lykke til!

    Ottar

    SvarSlett
  11. Veldig pent bilde av ravnen. Blir spennede å følge dette prosjektet!

    SvarSlett
  12. Det er vel det førsate som kommer. Bra fanget!

    SvarSlett
  13. Jeg synes ravnen har vel så mye karisma som ørnene, så jeg håper du fortsetter å bruke ventetida godt.

    SvarSlett
  14. spennende, flott bilde av ravnen, tett på

    SvarSlett
  15. Svar
    1. Du får slå deg med i løpet av vinteren Geir Ole. Det er ikke lange turen:)

      Slett
  16. Takk for kommentarer alle sammen. Flott at dere er innom:)

    SvarSlett
  17. Gleder meg til fortsettelsen! Flott ravnebilde :-)
    Rune

    SvarSlett
  18. Flott bilde av Ravn...lykke til videre i vinter :-)

    SvarSlett
  19. Korpen, min favorittfugl! Nydelig bilde:)
    Jeg har funnet et korpereir i hjembygda mi, men nå skal de bygge ut kraftverket der, så jeg er så spent på om de hekker neste år. Hadde vært flott å se nyklekte korpunger, men tviler litt nå..

    :)

    SvarSlett